3 gode grunde til at finde en god revisor

3 år siden |  0 comments  |  Forretningen

Når man lige er ved at starte sit firma op er en revisor nok ikke det første man tænker på. Man har hovedet fuldt af forretningsplaner, store tanker, salg, marketing og alt det andet, og så bliver en revisor noget man finder sådan lidt sløset, man tager måske bare den første den bedste, eller den der lige har det billigste tilbud. Og det er måske også okay i opstartsfasen, her skal man bruge sin energi på det der giver penge i kassen, og meget kan man sige om revisorer, men indbringende er de ikke (i hvert fald ikke før på sigt hvor de besparelser de kan finde kan vise sig at være yderst indbringende – men det kommer senere).

Men problemet opstår når selskabet så har nået en vis størrelse og man begynder at tjene rigtige penge. For her er det de færreste der så bruger tid og kræfter på at finde en god revisor, og det er synd for når man når en vis størrelse betyder revisoren pludselig rigtig meget. Derfor får du her 3 gode grunde til at finde en god revisor.

En god revisor koster ikke for meget


Det er det første punkt, og det er jo spændende for enhver virksomhedsejer. For hvem gider betale for meget for noget, det er jo penge lige ud af egen lomme. Men en god revisor koster ikke for meget – og inden vi går videre bliver vi lige nødt til at snakke om hvad for meget egentlig betyder. For en god revisor kan sagtens koste mange penge, måske også mere end de andre der er som man kunne vælge som alternativ. Men det der gør en revisor så god er at han ikke koster mere end han bringer ind. Der er nogle revisorer der tror de skal være selskabets fjender og prøve at finde hullerne og grave smuds op og modarbejde alt hvad de kan – de er ikke gode. De god revisorer er dem der hjælper til at finde den smarteste måde at gøre tingene på, og samtidig sparer selskabet for penge. Vi kommer ind på de to ting her:

En god revisor sparer dig for penge


Igen er det jo noget der er spændende for alle, for hvem vil ikke gerne spare penge? Og det kan en god revisor hjælpe med. Der kan være mange områder hvor han kan gå ind og hjælpe, det kommer helt an på hvilken type virksomhed man er, men der vil næsten altid være ting man har overset eller ikke har været opmærksom på – det er jo ikke for sjov det tager mange år at blive revisor. Det kan f.eks. være hvad man kan bruge som fradrag, det kan være ting der kan gøres momsfrit eller meget andet man ikke selv ved – man har jo fokus på at bringe penge i kassen.

En god revisor er en samarbejdspartner


Vi nævnte før at der er nogle revisorer der tror at de er fjender af virksomheden, og det er også rigtigt at revisoren nogle gange skal lege djævelens advokat og finde de ting i virksomheden der ikke er regelmæssige. Men det kan den gode revisor godt gøre samtidig med at han er en samarbejdspartner der arbejder sammen med virksomheden om at gøre tingene på den rigtige måde. En god revisor er en hvor man åbent kan komme med alt hvad man har, både det gode og det mindre gode, og så sætter man sig sammen og finder ud af hvordan man kan gøre tingene på en måde der både er lovlig og optimal set ud fra et økonomisk perspektiv.



Den gode revisor findes derude – så det er bare om at komme i gang med at lede.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

SEO og linkbuilding – her er guiden, der hjælper dig godt på vej

By Map1

God SEO behøver mere en kompetencer til at kode og et SEO venligt CMS. Det er ikke længere noget tekniske mennesker eller en ven kan fiske på en aften for nogle øl. Nu skal man bruge professionelle SEO konsulenter for at få en egentligt effekt. SEO e...

SEO artikler – Hvad kan de bruges til, hvordan skrives de?

By Map1

Online markedsføring via søgemaskinerne bliver mere og mere vigtigt for virksomheder verden over i takt med, at brugen af Google vokser og vokser. Når folk leder efter et produkt eller viden på nettet gøres det mere eller mindre altid via en søgemask...

Præsenter din virksomhed på den bedste måde

By Map1

Har du fået en rigtig god virksomhedsidé, eller har du måske allerede en, hvor du har nogle budskaber, som du kan tage med dig på farten, når du besøger kunder eller potentielle kunder? Så er brochurer og foldere gode måder at illustrere dine færdigh...