3 Måder At Sælge Mere På Dit Website

3 år siden |  0 comments  |  Forretningen

Hvis du har en hjemmeside sidder du sikkert også hele tiden og kigger efter måder hvorpå du kan komme til at sælge mere (eller, det burde du i hvert fald). For i takt med at flere og flere får adgang til internet både derhjemme og på mobilen og i takt med at internettet kommer til at spille en stadig større rolle, ja så er mange af de informationssøgninger vi tidligere gjorde offline eller hos venner og bekendte nu også rykket på nettet. Og det er ikke kun hjemmesider der sælger noget der skal sørge for at være optimeret, nej alle firmaer der har en internet-profil bør optimere den så den giver et så godt et billede af virksomeheden som muligt. Men det kan være svært, især hvis man ikke er webmand, så her få du 3 gode råd til at sælge mere på dit website.

Responsive design


Et af de helt store buzzword her i 2015 er responsive design. Arbejder du ikke inden for IT ved du garanteret ikke hvad det er, så her kommer en kort forklaring. Der er jo rigtig mange der søger på nettet med deres mobiltelefoner, og det er de normale hjemmesider ikke bygget til. De er lavet til en computerskærm der er bredere end højere, og hvor teksten kan være lille, mens en skærm på en telefon er lang og smal, og ikke så godt kan have meget små bogstaver på sig. Men folk søger mere og mere på mobilen, og de skal selvfølgelig også her have en god oplevelse.

Derfor har man tidligere haft udviklet deciderede mobilhjemmesider som var kopier af den rigtige website, og som man så kom ind på hvis man kom ind via en telefon. Det gav en hel masse problemer der ikke skal nævnes her, men siges skal det, at det ikke var en optimal løsning. Nu er svaret så kommet, og det hedder responsive design. Responsive design går i al sin enkelthed ud på at man har et design som automatisk ændrer sig så det passer til skærmstørrelsen. Det er super smart da det løser mange af de problemer der var med deciderede mobil-sider, og så betyder det også at man kan komme ind fra hvilken som helst enhed (telefon, tablet eller computer) og med hvilken som helst skærmstørrelse og så ser siden bare lækker ud.
Så har du en hjemmeside der ikke bruger rensonsive design skal du tage at få det - så sælger du helt sikkert mere.

Gør knapperne tydeligere


Der var engang en kendt optimeringsmand der sagde "hvis din konvertering er for dårlig, så gør dine knapper dobbelt så store. Er den stadig for dårlig så gør det igen". Det var nok som sådan sat lidt på spidsen, men i det store hele er der noget om det. Mange har nemlig små fesne knapper, som det ikke er til for folk at se. Og hvis folk ikke opdager knappen, ja så køber de altså heller ikke noget.

Test tingene


Det sidste råd er ikke et råd der er så konkret, men af de tre er det måske næsten det vigtigste. Det går nemlig ud på at du skal ud at teste tingene af. Så har du en ide om at noget kan lede til flere salg så prøv det. Virker det ikke kan man jo altid gå tilbage til tidligere modeller igen, og det værste man kan gøre er næsten at gøre ingenting. Den bedste måde at teste på er ved at lave det der hedder A/B splittesting. Det tager lidt for lang tid at forklare til denne artikel, men lav en google-søgning og så kommer der masser af information du kan bruge frem.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

SEO og linkbuilding – her er guiden, der hjælper dig godt på vej

By Map1

God SEO behøver mere en kompetencer til at kode og et SEO venligt CMS. Det er ikke længere noget tekniske mennesker eller en ven kan fiske på en aften for nogle øl. Nu skal man bruge professionelle SEO konsulenter for at få en egentligt effekt. SEO e...

SEO artikler – Hvad kan de bruges til, hvordan skrives de?

By Map1

Online markedsføring via søgemaskinerne bliver mere og mere vigtigt for virksomheder verden over i takt med, at brugen af Google vokser og vokser. Når folk leder efter et produkt eller viden på nettet gøres det mere eller mindre altid via en søgemask...

Præsenter din virksomhed på den bedste måde

By Map1

Har du fået en rigtig god virksomhedsidé, eller har du måske allerede en, hvor du har nogle budskaber, som du kan tage med dig på farten, når du besøger kunder eller potentielle kunder? Så er brochurer og foldere gode måder at illustrere dine færdigh...