SEO artikler – Hvad kan de bruges til, hvordan skrives de?

132u.jpg

Online markedsføring via søgemaskinerne bliver mere og mere vigtigt for virksomheder verden over i takt med, at brugen af Google vokser og vokser. Når folk leder efter et produkt eller viden på nettet gøres det mere eller mindre altid via en søgemaskine.

Derfor er det vigtigt for virksomheder at gøre en indsats på disse søgemaskiner, så Googles brugere kommer til at klikke sig ind på deres hjemmesider frem for en af konkurrenterne. Dette gøres via søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering kaldes også for SEO, hvilket er en forkortelse, taget fra engelsk, der står for Search Engine Optimization.

SEO handler blandt andet om at lave interessant og relevant indhold på ens hjemmeside, så Google henviser deres brugere dertil. Google vil naturligvis gerne lede deres brugere ind på de mest brugbare og relevante hjemmesider, så SEO handler om at vise Google, at lige netop ens egen hjemmeside har spændende indhold.

Og hvordan gør man så det?

Gode tekster er nøglen

Google har nogle smarte algoritmer, som kan udlede meningen af tekster på hjemmesider, så Google ved, hvad teksten handler om, og hvor høj tekstens kvalitet er. Tekster kan skrives til produkter, kategorier og alle andre undersider på en hjemmeside, men hvis der virkelig skal laves noget af kvalitet, er en SEO artikel et godt valg.

SEO artikler kan postes på blogs eller lignende, hvor man ved at inkludere nogle hyppigt anvendte søgeord i artiklen, kan få noget trafik ind på sin hjemmeside, hvis folk søger på disse.

SEO artikler kan blandt andet skrives om en ny kampagne, et specielt tilbud, en guide, en vejledning til et produkt eller andet. Det er med andre ord i forbindelse med markedsføring, at SEO artikler har deres force.

Sådan laver man SEO artikler

Som nævnt i afsnittet herover kan Google via deres algoritmer vurdere kvaliteten af en tekst eller artikel. Høj kvalitet belønnes naturligvis, mens det modsatte sker for dårlige tekster med fejl og dårligt sprog.

Derfor er det vigtigt, at SEO artikler skrives i korrekt sprog. Artiklen skal også have noget spændende indhold, som får læseren til at læse det hele. Jo længere tid en bruger er på en side, jo mere bliver det tydeligt for Google, at der er noget spændende indhold på den side.

Man skal altså have noget på hjerte, når man skriver en SEO artikel. Hvis artiklen ikke er interessant og folk klikker sig videre med det samme, bliver den positive effekt formindsket. Før i tiden ledte Google kun efter bestemte søgeord, og derfor var det ofte nok bare at skrive en masse tekst, hvor søgeordet var proppet ind så meget som muligt. Med Googles nye og mere veludviklede algoritmer bliver dette straffet.

Søgeord skal selvfølgelig nævnes, men der skal på ingen måde drives rov på dem.

Hvis du ikke selv er ekspert i at skrive SEO artikler, er der heldigvis masser af hjælp at hente blandt nogle af de dygtige tekstforfattere i Danmark.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *