Markedsføringsformer med bedst ROI

3 år siden |  0 comments  |  Forretningen

Vi vil alle sammen gerne tjene flere penge, og specielt dem af os der har virksomheder selv eller sidder i stillinger hvor vi har ansvar for budgetter ved hvor vigtigt det er at finde de kanaler der har den bedste ROI. For det kan da godt være at man kan tjene penge mange steder, men hvis du kunne have tjent 3 eller 4 gange så meget ved at vælge en anden form for markedsføring er det jo ikke så sjovt at du har tjent dit budget hjem igen + 10%.
Derfor kan du her se nogle af de markedsføringsformer der har den allerbedste return on investment.


Linkbuilding


Linkbuilding er en disciplin inden for SEO, og link building er en af de ting der giver den aller højeste ROI overhovedet. Det man gør med link building er at man sørger for at få lavet en masse link og på den måde kommer man så højere op i Google.

Der er det ved det (det er vigtigt at være opmærksom på) at Google ikke kan lide hvis man laver uetisk linkbuilding eller på anden måde prøver at snyde dem med sine links, og derfor er det vigtigt at sørge for at man vælger sin udbyder med omhu.


SEO


Nu nævnte vi før linkbuilding, og lige nedenunder (i hvert fald når det kommer til return on investment) ligger storebroren SEO. SEO dækker alt det man kan lave for at få sin hjemmeside højere op i Google når der er folk der søger, men det er primært ting man kan gøre på siden, f.eks. skrive bedre tekster eller ændre lidt i hvordan de forskellige ting er sat op rent teknisk.

Det gode ved SEO er at når du har lavet ændringer holder forbedringerne i rigtig lang tid. Spillereglerne for SEO ændrer sig hele tiden og derfor kan man heller ikke lave det og så aldrig kigge på det mere, men i forhold til mange andre muligheder er SEO noget af det mest langsigtede og derfor også noget af det der giver bedst ROI.


Google Adwords


Vi bliver hos Google for de kan altså et eller andet med at tjene penge til deres kunder. Denne gang er det dog ikke SEO eller linkbuilding der er tale om, men Google Adwords som er de betalte annoncer der ligger øverst og ude i siden når man søger. Det der er ved Adwords er at du selv kan sætte buddene alt efter hvor meget du vil give per klik. Så hvis du har nogle produkter du tjener meget på kan du give en høj pris, og har du nogle hvor du ikke tjener så meget kan du sætte prisen ned. Du vælger også 100% selv hvilke ord du gerne vil findes på. Det betyder at du har nogle helt unikke muligheder for at skrue din reklame kampagne sammen lige på en måde der passer dig. Der er mange forskellige muligheder for at optimere, og har du aldrig brugt adwords før bør du alliere dig med en ekspert før du bare kaster dig ud i det.


Facebookannoncer


Lige som med de øvrige emner er det her en rigtig god ide at allierede sig med en ekspert. At annoncere på facebook er nemlig stadig lidt besværligt, og sætter du det ikke ordentligt op kan du risikere at tabe mange penge på annoncer som ingen klikker på.

Men hvis du til gengæld sørger for at sætte det ordentligt op kan der være rigtig mange penge at hente, særligt fordi der stadig er mange der ikke er begyndt at annoncere der endnu. Så når du er færdig med din linkbuilding, SEO og Adwords kan du kaste dig over Facebook.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

SEO og linkbuilding – her er guiden, der hjælper dig godt på vej

By Map1

God SEO behøver mere en kompetencer til at kode og et SEO venligt CMS. Det er ikke længere noget tekniske mennesker eller en ven kan fiske på en aften for nogle øl. Nu skal man bruge professionelle SEO konsulenter for at få en egentligt effekt. SEO e...

SEO artikler – Hvad kan de bruges til, hvordan skrives de?

By Map1

Online markedsføring via søgemaskinerne bliver mere og mere vigtigt for virksomheder verden over i takt med, at brugen af Google vokser og vokser. Når folk leder efter et produkt eller viden på nettet gøres det mere eller mindre altid via en søgemask...

Præsenter din virksomhed på den bedste måde

By Map1

Har du fået en rigtig god virksomhedsidé, eller har du måske allerede en, hvor du har nogle budskaber, som du kan tage med dig på farten, når du besøger kunder eller potentielle kunder? Så er brochurer og foldere gode måder at illustrere dine færdigh...